Tannleger undersøkelser

Undersøkelse og hjelp til forebyggende behandling

Regelmessige undersøkelser sikrer tidlig oppdagelse av tannproblemer. Vi tilbyr profesjonell rengjøring, forebyggende råd, og årlig innkalling på SMS for å hjelpe deg med å bevare et sunt smil.

Tannlegestol

Akuttbehandling

Tannverk eller skader kan oppstå når som helst og krever rask handling. Vår klinikk tilbyr akuttbehandling for å lindre smerte og løse tannproblemer raskt. Uansett om det gjelder en brukket tann, infeksjon eller plutselig tannpine, er vårt erfarne team her for å gi deg den nødvendige omsorgen. Kontakt oss for å få rask og effektiv hjelp.

EMS maskin

Tannkjøttsykdom

Tannkjøttsykdom eller periodontal sykdom er tilstander der festeapparatet til en tann påvirkes av bakterier. Dette kan være gingivitt eller periodontitt. Periodontitt (perio) kan føre til at tennene løsner, for å unngå dette er det viktig med god munnhygiene, systematisk behandling og oppfølgning hos tannlege.

Tannlege instrumenter

Kroner og Broer

Hvis en tann er fullstendig ødelagt eller du mangler en eller flere tenner, kan vi reparere eller erstatte tannen med en krone eller bro. Disse lages i porselen for å gi et naturlig utseende og langvarig holdbarhet. Kroner brukes til å dekke og styrke en skadet tann, mens broer kan erstatte en eller flere manglende tenner, slik at du kan få tilbake et komplett og funksjonelt smil.

Tannprotese

Tannproteser

Tannproteser er en effektiv løsning for deg som mangler flere eller alle tennene. Våre proteser er nøye tilpasset for å sikre en komfortabel passform og et naturlig utseende. Vi tilbyr både delproteser og helproteser laget av høykvalitets materialer, som gir deg tilbake smilet og tyggefunksjonen.

Tenner

Rotfylling

Når man må rotfylle en tann er det fordi nerven i tannen har blitt vond eller betent. Smerten kan være av ulik karakter og intensitet. Man fjerner da nerven i rotkanalen og erstatter den med et gummiliknende materiale.

Dame som setter inn bittskinner

Bittskinner

Bittskinner lages for behandling av de som er mye plaget i kjevens ledd og muskler, ofte som følge av tanngnissing, spesielt om natten. Disse skinnene beskytter tennene mot slitasje og hjelper med å redusere smerte og spenninger i kjeven.

smilende munn med tenner

Tannbleking

Få et strålende hvitt smil med vår skånsomme tannbleking. Vi tilbyr bleking hjemme ved bruk av tilpassede blekeskinner som lages etter avtrykk av dine tenner. Dette sikrer en komfortabel passform og effektive resultater, slik at du kan oppnå et lysere smil i ditt eget tempo og i ditt eget hjem.

Usynlig tannregulering

Vi kan tilby såkalt usynlig tannregulering med tilpassede skinner som brukes 20-22 timer i døgnet. Disse skinnene må byttes hver 14. dag og er en effektiv måte å korrigere mindre tannstillingsfeil på. Med usynlig tannregulering kan du oppnå et rettere smil uten de tradisjonelle metallklammene, og med minimal påvirkning på din daglige komfort og estetikk.

trukket visdomstann

Tanntrekking og visdomstenner

Vi utfører både enkle tanntrekkingsprosedyrer og fjerning av visdomstenner. For kompliserte tilfeller henviser vi til våre samarbeidende spesialister for optimal behandling.